Pressmeddelande 20210927

Svenska Bok- & Mediemässan 2021 – för yttrandefrihet

Svenska Bok- & Mediemässan arrangeras i Stockholm den 30 oktober med plats för studiopublik, fysiska besökare och live-rapportering från flera alternativmediebolag. Det blir ett stort kliv mot att etablera en gemensam plattform för alla författare, journalister och förstås hundratusentals läsare och tittare som verkar för sann yttrandefrihet i Sverige.

Det hela började år 2018 när nättidningen NyaTider stoppades från att medverka på Bokmässan i Göteborg. Därefter har två alternativa svenska bokmässor arrangerats. Den 30 oktober 2021 tar vi nästa steg in i Sveriges politiska framtid – en framtid där yttrandefrihetens ljus bryter genom system-medias dimma.

”De talar om ’yttrandefrihet’ och att vara ’en fristad för förföljda författare’  – men i praktiken stödjer PK-eliten precis det åsiktsförtryck som de påstår sig vara emot.”
– Sanna Hill, medgrundare NyaTider

En milstolpe i svensk opinionsbildning

Den 30e oktober arrangerar vi paneldebatter, utställningar från de stora alternativmedierna, bokförsäljning, signeringar och författarsamtal på scener. Bland de medverkande utställarna finns bland annat Exakt24. Utöver medieutställningarna och paneldebatterna arrangerar vi egna programpunkter med Matikainen, Janouch, Almqvist, Stenlund och många fler.

I år genomför vi mässan i yttrandefrihetens tecken.

Om Svenska Bok- & Mediemässan

Svenska Bok- & Mediemässan startade för att erbjuda en plattform för sann yttrandefrihet, särskilt för de aktörer som verkar för opinionsbildning i Sverige under hot och aktivt sabotage från de dominerande system-medierna. Genom att kombinera fysiskt och digitalt arrangemang har vi nått ut till över 200 000 digitala besökare.

Inget evenemang hittades!

Vi använder kakor för att förbättra din vistelse på hemsidan. Genom att surfa vidare godkänner du vår integritetspolicy.